sábado, 19 de diciembre de 2009

Tancament de l'assignatura i avaluació

Personalment, la creació i utilització del blog m’ha suposat una sèrie d’avantatges i gairebé cap inconvenient. Com he dit en altres entrades estem en una societat cada vegada més moderna, més tècnica, més científica, de manera que l’analfabetisme digital cada vegada ocupa menys espai en l’entorn que vivim. Per això vull començar dient que he trobat molt encertat contribuir a formar els alumnes (dins dels quals m’incloc) dins d’aquesta vessant relacionant-lo amb el contingut de l’assignatura. Deia també que els nens aprenen a base de sorpreses. Cal donar als alumnes allò que volen però que al mateix temps allò que encara no saben. Crec que m’ha passat el mateix que un nen. M’ha sorprès la manera de presentar tot el que he treballat sobre la interculturalitat en un espai públic, on tothom ho pot veure. Això ha fet probablement que repassés les coses un munt de vegades i també m’ha fet buscar molta informació per tal de transmetre millor el que se’ns demanava. La única cosa que he trobat a faltar en aquesta eina ha estat el dinamisme que vam tenir realitzant aportacions al debat sobre els jocs definits com a antipedagògics. Potser ha faltat una mica de feedback a curt termini (no a llarg termini ja que serà la nota de la PAC transversal).
Però lògicament potser seria més un comentari sobre l’assignatura més que del blog. Si una cosa crec que permet la creació i el seguiment del blog és ordenar tota la feina feta i poder ser avaluada per qualsevol persona que el consulti. Al mateix temps poder comunicar a multitud de persones al moment amb un sol click. Veig també que és una eina molt útil dins dels camps educatius. Segurament costarà més quan més petits siguin els alumnes (per un tema d’autonomia bàsicament) però crec que a la llarga tothom emprarà recursos com el blog o similars. Al llarg de l’assignatura he preguntat a persones properes sobre la utilitat dels blogs. Alguns d’ells, sobre tot els que es dediquen a la docència comenten que és una eina molt bona. Permet transmetre informació i coneixement (com són apunts de classe, vídeos,...), estalvia tota la documentació manuscrita (estalvi de paper) i ajuda als alumnes a espavilar-se, a fer-se més autònoms, a responsabilitzar-se del seu procés d’aprenentatge.

Totes aquestes eines han fet que l’assignatura s’hagi desenvolupat amb molta motivació. Crec que els períodes donats entre les entregues han permès treballar a fons tots els continguts. També veig que cadascuna de les pacs demanades ha tractat diferents temàtiques dins de la interculturalitat. Des de les més tecnològiques (creació del blog i manteniment), passant pel debat tant enriquidor sobre els jocs, creació de la webquest i avaluació d’altres fonts trobades a la xarxa. Vull fer menció especial a la pac de creació d'una webwquest. Quin recurs més útil !!! Poder treballar de manera transversal diferents continguts dóna resposta a les inquietuts i iniciatives del nou currículum (LOE) proposat per l'administració pública. Em refereixo a les competències bàsiques: comunicació, expressió oral i escrita, recerca d'informació, millora de l'autonomia ... En fi, crec que és un dels recursos més complerts dins l'àmbit de l'educació. El seu èxit dependrà en gran mesura de l'adequació dels procediments i dels recursos materials dels propis centres docents.

Ha estat un plaer compartir amb tots vosaltres aquest espai (sovint anomenat poc càlid) ja que cadascuna de les aportacions fetes per vosaltres m'ha encès una llumeta que ha fet evolucionar el meu concepte interculturalitat. Moltes gràcies a tots.

No hay comentarios:

Publicar un comentario